JULENS HÅNDARBEJDE

Jeg nyder at lave små kreative projekter til pynt og hygge og her er nogle eksempler til inspiration.

Flyvende gris:


Opskriften til min flyvende gris er fra bogen Strikkede dyr af Anne Dorthe Grigaff, men her hos Liselotte ligger en fin opskrift i pdf som er lige til at printe.

Når jeg har monteret grisen, klipper jeg et stykke tyl ca. 5x3cm og samler det på midten og syr det fast på ryggen af grisen samt et stykke snor til ophængning.

Griseflok

Hjerter:



Klip 2 hjerter og sy dem sammen ret mod ret, lad et lille stykke være åben og vend hjertet gennem åbningen. Fyld med pladevat. Luk åbningen med små sting (sømmesting).

Sy stjerner med 3 tråde broderigarn.


Eller:

Kopier søde billeder på T-shirt transfer og stryg det på hvidt lagenlærred. Klip ud og sy med tungesting billederne på hjertet.


Julestjerne:


Broche eller stofblomster



Miniature billeder/glasbrikker

Jeg vil ikke tøve med at kalde de næste ting for mit eget design. De små billeder som kan bruges som glasbrikker kan jeg ikke få nok af og jeg er superstolt af dem. Jeg sætter 3 og 3 rundt omkring på mine kommoder, hylder reoler og jeg har en stak af dem på sofabordet til at sætte glas på. Det er patchwork eller (maskine) broderede billeder monteret på 5mm tyk filt.

Broderiet er også mit eget design

Alle broderier undtaget hjertet er købt her


Jeg har en svaghed for flyvende dyr

Dejlig er den himmel blå

Jeg faldt over et skønt Jule panel og det blev splittet op i en masse små billeder og sat sammen til denne serie som jeg kalder Dejlig er den himmel blå. Jeg holder utrolig meget af den salme og jeg synes at hvert enkelt vers også står smukt alene.






Vægtæppe


Kalender med 25 lommer

Vamsede julepuder og hyggetæppe

Der er stor forskel på fleece og kvaliteten har afgørende betydning for resultatet, denne fleece er købt i Panduro hobby og er blød, vamset og lækker.

Fleece er et skønt materiale til hyggepuder


Tæppe i fleece, kantet med bomuldsstof og med quiltet billede.

5 kommentarer:

  1. Hvor er du dygtig og kreativ. Det er altså nogle flotte ting du har lavet!! Nu forstår jeg din glæde over Speich design, du kunne jo være ansat dér! Fuld af beundring.

    SvarSlet
  2. Kære Bente, tusind tak jeg bliver helt rørt:)

    SvarSlet
  3. Jeg har slet ikke set du havde denne afdeling med håndarbejde. Søde ting du har lavet.

    SvarSlet
  4. Kære Lisbeth
    Glædelig jul ! Af en eller anden grund var jeg ikke klar over din kreative side inde for håndarbejde. Eller også har jeg ikke hørt efter?.... Det er da bare nogle flotte jule ting du har lavet og de der flyvende grise er da ikke til at stå for! Mange Jule knus Gro

    SvarSlet
  5. Jul er dejligt, især forberedelser. Min blog er: www.youmadeyou.com

    SvarSlet

Tusind tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar hos mig:o)

You might also like:

Related Posts with Thumbnails